wtorek, 29 września 2009

Skóra

Tak więc jeżeli chcesz, żeby tapicerka skórzana w Twoim samochodzie stwarzala wciąż ten nie powtarzalny klimat i cieszyla oko swoim eleganckim estetycznym wyglądem pamiętaj, aby ją systematycznie czyscić i konserwować srodkami do tego celu przeznaczonymi.

Skóra w TWOIM samochodzie - komfort czy dyskomfort?


Autorem artykułu jest Eryk Grzeszkowiak




Jak prezentuje się skóra w Twoim samochodzie? Czy jest synonimem elegancji, poczucia estetyki czy może siedliskiem bakterii? Skóra jest bardzo trwalym materialem jednak nie posiada zdolnosci regeneracyjnych dlatego musimy jej w tym dopomóc. Skóra w samochodzie wystawiona na dzialanie takich czynn...

Jak prezentuje się skóra w Twoim samochodzie? Czy jest synonimem elegancji, poczucia estetyki czy może siedliskiem bakterii? Skóra jest bardzo trwalym materialem jednak nie posiada zdolnosci regeneracyjnych dlatego musimy jej w tym dopomóc.

Skóra w samochodzie wystawiona na dzialanie takich czynników jak:
- dym papierosowy
- ludzki i zwierzęcy pot
- dzialanie niskich i wysokich temperatur ( upal i mróz )
- kurz ( szczególnie latem )
i wiele innych, nie tylko straci swój blask, ale swoim wyglądem zacznie szpecić, a zapach stanie się bardzo nieprzyjemny i trudny do usunięcia. Bardzo malo osób zdaje sobie z tego faktu sprawę, albo po prostu nie przyklada do tego wagi.
Większoć moich klientów nigdy nie dokonywalo żadnych zabiegów pielęgnacyjnych Tapicerki Skórzanej swojego samochodu czy mabli. Kiedy jednak skóra przestala cieszyc swoim wyglądem, stosowali najróżniejsze sposoby, aby usunąć zanieczyszczenia począwszy od plynu do mycia naczyń, a skończywszy na denaturacie!

Takie metody są nie dopuszczalne i mogą wyrządzić więcej szkody niż pożytku.
Czym więc czycić?
Dobre srodki, na które warto wydać nawet sporo pieniędzy, nie zawierają rozpuszczelników, które moglyby uszkodzić skórzaną powierzchnię.
Również do konserwacji tapicerki skórzanej należy stosować odpowiednie srodki. Stosowanie tzw. zamienników (np. kremy natluszczające), które mogą na pierwszy żut oka dzialać bardzo podobnie, w pewnych sytuacjach może wręcz przyczynić się do uszkodzenia tapicerki. Np. użycie zimą zamiennika o dzialaniu nawilżającym może doprowadzić do tego, że woda w nim zawarta zmarznie w niskiej temperaturze, rozszeży swoją objętosć i spowoduje pęknięcia.

Produkty przeznaczone do czyszczenia i konserwacji skóry są odporne zarówno na niskie jak i na wysokie temperatury. Użyte zgodnie z zaleceniami producenta dadzą pożądany efekt wizualny oraz zabezpieczą material przed nie korzystnym wplywem czynników zewnętrznych oraz uszkodzeniem w trakcie codziennego użytkowania.

Tak więc jeżeli chcesz, żeby tapicerka skórzana w Twoim samochodzie stwarzala wciąż ten nie powtarzalny klimat i cieszyla oko swoim eleganckim estetycznym wyglądem pamiętaj, aby ją systematycznie czyscić i konserwować srodkami do tego celu przeznaczonymi.

Jak często dokonywać takich zabiegów?
Co 3 do 6 miesięcy w zależnoci od eksploatacji. Jednak jeżeli chodzi o skórę w samochodzie dwa razy do roku (przed zimą i przed latem) to absolutne minimum jeżeli chcemy zachować tapicerkę w należytym stanie.

http://www.tapicerkaskorzana.blogspot.com


---

artykuł pochodzi z http://www.tapicerkaskorzana.blogspot.com/



Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

niedziela, 27 września 2009

Dojechać na czas

Ile razy zdarzyło nam się, że kiedy bardzo się śpieszyliśmy, wydarzyło się coś nieoczekiwanego, przez co byliśmy spóźnieni? Zapewne wiele razy. Pech chce, że takie niespodziewane zdarzenia przytrafiają się właśnie wtedy, gdy spóźnienie w ogólnie nie wchodzi w grę. Niestety, czasem choćbyśmy niewiadomo jak bardzo się starali, szef i tak będzie niezadowolony, dziecko rozczarowane, a partner obrażony, ponieważ kolejny raz nie udało nam się przybyć na czas.

Pomijając sytuacje, kiedy to my sami jesteśmy winni spóźnienia, np. gdy zaśpimy, zwykle jest to niezależne od nas, szczególnie wtedy, gdy przemieszczamy się samochodem. Remont drogi, wypadek komunikacyjny, godziny szczytu – to wszystko powoduje, że czeka nas wiele godzin stania w korku. Jeśli dobrze znamy nasze miasto, to bardzo możliwe, że uda nam się jakimiś mało uczęszczanymi drogami dotrzeć na miejsce i tym samym ominąć korki, jednak nie zawsze mamy taką możliwość, kiedy np. do celu prowadzi tylko jedna droga. Nie uda nam się w ten sposób ominąć zakorkowanej ulicy także wtedy, kiedy poruszamy się autobusem.

Komunikacja miejska ma poza tym jeszcze więcej wad. Nawet jeśli przemieszczamy się tramwajami, dla których zakorkowana ulica nie stanowi przeszkody, to jednak czekają na nas inne utrudnienia. Często bowiem zdarza się, że środki komunikacji miejskiej spóźniają się. Jednakże, wcale nie jest dobrze wtedy, gdy autobus czy tramwaj przyjeżdża przed czasem, ponieważ może się okazać, że dotrze on na przystanek przed nami.

Czasem więc nie pozostaje nam nic innego, jak tylko poświecić kilka godzin, by odpowiednio wcześnie wyruszyć z domu na umówione spotkanie. Tylko wtedy jest bardzo prawdopodobne – choć wcale nie pewne – że zdążymy na czas.

czwartek, 24 września 2009

Paliwo

Istnieje również możliwość zasilania silników disel 100-procentowym olejem rzepakowym, a nawet olejem olejem roślinnym odzyskiwanym z procesów gastronomicznych. Trzeba jednak wiedzieć, że spalanie oleju rzepakowego powinno być poprzedzone wcześniejszym jego podgrzaniem do temperatury 70 stopni celsjusza, ponadto wymagane są dodatkowe filtry na przewodach paliwowych. Istnieją jednak gotowe rozwiązania, które pozwalają na wykorzystanie oleju rzepakowego powstałęgo na skutek tłoczenia rzepaku.

Sposób na tańszą ropę.


Autorem artykułu jest Adam Lis




Alternatywą dla oleju napędowego oraz benzyny stają się paliwa pochodzenia roślinnego, bardzo łatwo dostępne i dużo bardziej ekonomiczne od standardowych rozwiązań.

W ostatnim czasie coraz większą popularność zyskują ekologiczne rozwiązania, które napędzają wiele gałęzi przemysłu. Jedną z nich jest przemysł paliwowy. Jak się okazuje, można znacznie obniżyć koszty transportu przy zastosowaniu paliw bardziej ekologicznych od zwykłej ropy czy benzyny. Mowa tutaj oczywiście o paliwach pochodzenia roślinnego, a dokładniej o oleju rzepakowym, który jako domieszka do zwykłej ropy jest sprzedawany jako biodiesel na popularnych stacjach paliw.


Domieszka oleju rzepakowego w zawartości 15-20% w paliwie biodiesel sprawia, że nie odczujemy różnicy. Współczynnik spalania oleju rzepakowego to 96% spalania tradycyjnego oleju napędowego bez domieszki oleju roślinnego, zatem nawet przy 20% jego obecności nie zmieni się praktycznie nic, co więcej możemy zyskać na mniej uciążliwej pracy silnika. Charakterystyczny dzwięk diesla przy paliwie z domieszką oleju rzepakowego może wydać się mniej głośny, jednak ze względu na mniejszy współczynnik spalania związany z dużą lepkością średnie spalanie może odrobinę wsrosnąć.


Istnieje również możliwość zasilania silników disel 100-procentowym olejem rzepakowym, a nawet olejem olejem roślinnym odzyskiwanym z procesów gastronomicznych. Trzeba jednak wiedzieć, że spalanie oleju rzepakowego powinno być poprzedzone wcześniejszym jego podgrzaniem do temperatury 70 stopni celsjusza, ponadto wymagane są dodatkowe filtry na przewodach paliwowych. Istnieją jednak gotowe rozwiązania, które pozwalają na wykorzystanie oleju rzepakowego powstałęgo na skutek tłoczenia rzepaku.


Olej rzepakowy można również kupić na różnych ogłoszenia internetowych oraz Allegro


---
Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

piątek, 18 września 2009

Colin McRae

Najlepsi kierowcy- Colin McRae



Colin Steele McRae (5.08.1968-15.09.2007) szkocki mistrz rajdowy. Syn Jimmy'ego McRae, który zdobył pięciokrotnie zdobył tytuł mistrza rajdowego Wielkiej Brytanii.

Jego bratem był kolejny rajdowiec, Alister McRae. Z tej rajdowej rodziny to właśnie Colin osiągnął największe sukcesy, dwukrotnie (1991 i 1992) zdobywając mistrzostwo Wielkiej Brytanii, a w 1995 zdobywając tytuł Rajdowego Mistrza świata (był pierwszym Brytyjczykiem i zarazem najmłodszym kierowcą, jaki zdobył ten tytuł).

Colin McRae miał żone Alison i dwójkę dzieci, Hollie i Johnny'ego. W 1995 roku przeprowadził się do Monako, ale od czasu pojawienia się potomstwa, cała rodzina wróciła do rodzinnego Lanarkshire.

Swoją karierę znany rajdowiec zaczął jeżdząc...rowerem, jednak już w wieku szesnastu lat dołączył do Coltness Car Club, gdzie odkrył uroki czterech kółek. Szybko zmienił rower na Mini Coopera. Wkrótce potem rozpoczął negocjacje z innym członkiem klubu, by ten użyczył mu swego Hillmana Avengera do Kames Stages, jednoodcinkowego rajdu, który odbywał się niedaleko domu McRae. Młody rajdowiec ukończył rajd na czternastej pozycji. W 1986, za kółkiem samochodu Talbota Sunbea, McRae dostał się do Rajdu Szkocji i szbko wyrobił zdobył serca kibiców, tak sukcesami jak i spektakularnym stylem jazdy. Był porównywany do swojego idola, dawnego fińskiego mistrza świata Ariego Vatanena.

Jego debiut w rajdowych mistrzostwach świata miał miejsce w 1987 roku. Tak rozpoczęło się pasmo jego sukcesów. Rok 1989 przyniósł mu zwycięstwo w mistrzostwach Wielkiej Brytanii za kókiem Peugeota 309 GTi, dwa i trzy lata później zdobył kolejne tytuły mistrza.

W latach 1993-1998 był kierowcą teamu Subaru. Tu zwyciężył w rajdzie Nowej Zelandii w 1993 roku. Stałe miejsce w czołówce rajdowych kierowców zapewnił sobie zwyciężając w 1995 roku rajdowe mistrzostwa świata. Po tym niesamowitym sukcesie, McRae doskonalił poszczególne trasy, ale już nigdy nie osiągnął takiego tytułu. Dodatkowo, w 1998 roku ukazała się gra komputerowa Colin McRae Rally, otwierając wieloletnią serię najlepszych gier rajdowych na komputery osobiste.

W 1999 roku przeszedł do teamu Forda. jego samochodem stał się Ford Focus, do teraz jeden z rozpoznawalnych znaków McRae. Nowa umowa uczyniła z Colina milionera i jednego z najlepiej zarabiających rajdowców w historii. Niestety, problemy z nowym pojazdem zaowocowały "jedynie" szóstym miejscem w rankingu. McRae wielokrotnie zbliżał się do wysokich laurów, rywalizując m.in. z broniącym mistrzostwa Tommim Makinenem czy Richardem Burnsem.

W 2002 roku McRae zakończył współpracę z Fordem, przechodząc do teamu Citroena. Tu odnosił dalsze, choć już nieco mniejsze sukcesy, m.in. drugie miejsce na rajdzie Monte Carlo.

Niestety, w wyniku rozgrywek między teamami, w 2004 roku Colin McRae znalazł się bez teamu. Nie zraził się tym jednak, biorąc udział w rajdzie Paryż-Dakar i wyścigach Le Mans 24h. W sezonie 2005 wrócił na rajdowe tory. Startował w teamie Skody, w rajdach Walii i Australii. Wziął udział w Rajdzie Turcji w 2006 roku, zastępując kontuzjowanego Sebastiana Loeba, jednak nie udało mu się ukończyć rajdu z powodu awarii na 18. odcinku specjalnym.

Colin McRae brał udział również w X-Games (igrzyska sportów ekstremalnych) w USA, jako kierowca rajdowy (lata 2006-2007).

Prawdopodobnie chciał wrócić do rajdów w 2008 roku... Niestety, zginął w katastrofie helikoptera 15 września 2007 roku. Miał 39 lat. W katastrofie zginęli także: pięcioletni syn Johnny i dwie inne osoby. Ironią losu, Colin był jednym z najodważniejszych kierowców rajdowych. Niektórzy zwali go "Latającym Szkotem" z uwagi na ewolucje, które był w stanie wykonać swoim samochodem. Czasem prowadziło to do wypadków, ale McRae zawsze wychodził z nich bez szwanku a fani go uwielbiali...


Artykuł pochodzi z serwisu artykuly.com.pl - żródła darmowych artykułów do przedruku.


O autorze


Dominik (WARF), właściciel sieci portali, m.in autogiełdy

czwartek, 17 września 2009

Giełda

Trzy lub czteroletnie samochody są najczęściej poszukiwane i giełda samochodowa w Krakowie właśnie takich aut oferuje najwięcej. Auto giełda w Opolu to mekka dla wielbicieli nie niemieckich marek- Opla i Audi. Ale są i tacy zapaleńcy, którzy szukają aut uznanych za zabytkowe gdzie data produkcji jest czasem sprzed 85 roku

Zainteresowanie giełdą


Autorem artykułu jest szwagier11




Rośnie zainteresowania używanymi samochodami, a co za tym idzie rośnie popularność serwisów internetowych oferujących usługi giełdowe,ogłoszenia i.t.p

giełda


Ostatnio obserwujemy zwiększone zainteresowanie samochodami używanymi, głownie pochodzącymi od naszych zachodnich sąsiadów Ten trend ma ogromny wpływ na dynamiczny rozwój rynku samochodowego w naszym kraju. Polacy chętnie kupują samochody używane stawiając na marki solidne i wytrzymałe. Łatwość zdobycia części zamiennych jest zazwyczaj decydującym elementem przy zakupie samochodu używanego. Zwiększone zainteresowanie u kupujących marką Volkswagen sprawiło, ze co druga autogiełda w kraju przezywała prawdziwe oblężenie zarówno sprzedających jak i kupujących samochody tej marki.


Trzy lub czteroletnie samochody są najczęściej poszukiwane i giełda samochodowa w Krakowie właśnie takich aut oferuje najwięcej. Auto giełda w Opolu to mekka dla wielbicieli nie niemieckich marek- Opla i Audi. Ale są i tacy zapaleńcy, którzy szukają aut uznanych za zabytkowe gdzie data produkcji jest czasem sprzed 85 roku


. Pomimo zwiększającego się stale zainteresowania samochodami używanymi i dynamicznego rozwoju tego sektora nie przeprowadzono badań , w której części Polski znajduje się największa giełda samochodowa. Jeżeli zdecydujemy się na zakup samochodu używanego pamiętajmy o tym, ze taki zakup może się łączyć z pewnym ryzykiem i pewnym niebezpieczeństwem. Autogiełdy bardzo często stanowią doskonałe miejsce dla oszustów, którzy w nieuczciwy sposób sprzedają samochody używane klientom najczęściej nie znającym się dokładnie na rzeczy.



autor:


http://automoto.autoszukajka.pl



---
Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

środa, 16 września 2009

Punkty

Kierowcy, którzy zebrali 6-24 punkty karne mogą starać się o ich zniwelowanie, uczestnicząc w szkoleniach prowadzonych przez wojewódzki ośrodek ruchu drogowego. Jest jednak kilka warunków. Po pierwsze, możemy starać się o kasację punktów karnych otrzymanych za przekroczenie prędkości.

Jak zlikwidować punkty karne?


Autorem artykułu jest Małgorzata Jakubczyk




Odkąd wprowadzono punkty karne to one, a nie mandaty stały się utrapieniem kierowców. Jeżeli należysz do kierowców, którzy lubią przycisnąć pedał gazu i nie zawsze stosują się do przepisów ruchu drogowego, ta informacja jest dla Ciebie.


W momencie zatrzymania i zakwalifikowania naszego wykroczenia policjant informuje nas o liczbie punktów za konkretne wykroczenie. Ile w tym momencie będziemy mieć punktów, wie tylko komendant wojewódzki (my zazwyczaj o tym nie pamiętamy), który prowadzi ewidencję. Magiczną granicą są 24 punkty karne rocznie- po ich przekroczeniu prawo jazdy zostanie zatrzymane. W przypadku kierowców, którzy prawo jazdy maja krócej niż rok, granica ta jest jeszcze niższa i wynosi 20 pkt. Co wtedy? By je odzyskać, trzeba będzie zdać powtórnie egzamin, ponosząc jego koszty. Jeśli zdamy - odzyskamy prawo jazdy i wszystkie punkty zostaną nam wymazane.


Jeśli zbierzemy niebezpiecznie dużo punktów tak, że każde kolejne, nawet najdrobniejsze wykroczenie, spowoduje utratę prawa jazdy, możemy ubiegać się o skasowanie części punktów. W jaki sposób? Zapytaliśmy o to pana Andrzeja Świsulskiego, współwłaściciela i instruktora wrocławskiej szkoły jazdy KURSANT: „Kierowcy, którzy zebrali 6-24 punkty karne mogą starać się o ich zniwelowanie, uczestnicząc w szkoleniach prowadzonych przez wojewódzki ośrodek ruchu drogowego. Jest jednak kilka warunków. Po pierwsze, możemy starać się o kasację punktów karnych otrzymanych za przekroczenie prędkości. Po drugie, możemy w ten sposób skasować maksymalnie 6 punktów. Po trzecie - mamy prawo do takiej kasacji raz na pół roku. I wreszcie po czwarte - nie dotyczy to kierowców posiadających pierwsze prawo jazdy do roku od dnia jego wydania".


Na czym polega takie szkolenie?


Jest to pogadanka (razem 6 godzin lekcyjnych) z psychologiem i policjantem - tłumaczy pan Andrzej Świsulski - a jej zadaniem jest uświadomienie skutków naruszenia przepisów ruchu drogowego, zwłaszcza przepisów kształtujących zasady bezpiecznego zachowania się w tym ruchu. Tak jak powiedziałem, po odbyciu takiego szkolenia liczba posiadanych punktów zmniejsza się o 6, które odejmowane są według kolejności wpisów (w pierwszej kolejności - punkty „najstarsze"). Jednak liczba punktów odjętych z tytułu odbytego szkolenia nie może być większa od liczby punktów otrzymanych za naruszenia przepisów ruchu drogowego przed jego odbyciem. Jest to pewien sposób na oddalenie groźby utraty prawa jazdy, proszę jednak pamiętać, że najlepszym sposobem na uniknięcie punktów karnych i utraty prawa jazdy jest oczywiście jazda zgodnie z przepisami ruchu drogowego.


Nie da się ukryć, że to prawda. www.kursant.wroclaw.pl


---

prsolution


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

niedziela, 13 września 2009

Ciśnienie w oponach

Ciśnienie to podstawa!



Odpowiednie ciśnienie powietrza w oponach jest podstawą bezpieczeństwa, komfortu i ekonomiki jazdy. Źle napompowane opony mają złe parametry, kiepską przyczepność, znacznie szybciej się zużywają, a poza tym mogą też wpływać na przyspieszenie zużycia innych części samochodu (chociażby elementów zawieszenia).

Uwaga! Stwierdzenia te nie są bezpodstawne, ponieważ z badań przeprowadzanych przez fachowców i znawców motoryzacji jasno wynika, że samochody jeżdżące na oponach o zbyt niskim ciśnieniu zużywają o kilka procent więcej paliw, natomiast same opony w takiej sytuacji ulegają przyspieszonemu zużyciu (czas użytkowania może ulec skróceniu nawet o kilkadziesiąt procent - to wielkość niebagatelna!).

Innymi słowy prawidłowe ciśnienie powietrza w oponach to oszczędność, a zyskuje się ją dlatego, że opony, które dobrze przylegają do nawierzchni pracują tak, jak to zostało przewidziane przez producenta i to pracują jedynie tą częścią konstrukcji, która jest do tego przystosowana (czoło bieżnika).

To jeszcze nie wszystko, bo tak naprawdę ciśnienie powietrza w oponach ma ogromne znaczenie dla amortyzacji samochodu (to przekłada się na przyjemność jazdy), oddziałuje też na zwrotność auta czy też raczej jego kierowalność. Przyczepność do nawierzchni to podstawowa gwarancja bezpieczeństwa podczas jazdy i hamowania. Dobra przyczepność skraca drogę hamowania, zła - wydłuża, utrudnia też większość manewrów, a wszystko to nie pozostaje oczywiście bez wpływu na przebiegi, czyli trwałość, jakość, niezawodność i czas użytkowania opon i całego auta.


Artykuł pochodzi z serwisu artykuly.com.pl - żródła darmowych artykułów do przedruku.


O autorze


Kalejdoskop tekstowy

sobota, 12 września 2009

Foteliki

Od 1997 roku istnieje w Prawie o ruchu drogowym przepis o obowiązku przewożenia dzieci w specjalnych fotelikach samochodowych. Zgodnie z ustawą dziecko w foteliku samochodowym należy przewozić do 12 roku życia. W związku z tym foteliki samochodowe powinny stanowić nieodzowny element wyposażenia samochodu, jeżeli takowy posiadamy.

Na co zwracać uwagę przy wyborze fotelika samochodowego?
Pamiętajmy, że konieczność używania fotelików samochodowych to nie tylko przepisy. To przede wszystkim bezpieczeństwo naszych pociesz podczas podróży. Ponieważ w sprzedaży istnieje szeroka oferta fotelików samochodowych, warto zapoznać się z kilkoma pomocnymi wskazówkami, dzięki którym zakupimy odpowiedni fotelik.

Wybierając foteliki samochodowe, należy przede wszystkim wziąć pod uwagę wagę dziecka, ponieważ rodzaj fotelika zależy od masy ciała pociechy. Do każdego przedziału wiekowego dziecka i jego wagi dopasowane są inne foteliki, które różnią się nie tylko budową, ale również właściwościami. Zatem inne foteliki będą dla niemowlaków, inne dla dzieci w wieku przedszkolnym, a jeszcze inne dla dwunastolatków.

Wiek i waga dziecka a kategoria fotelika
Decydując się na zakup fotelika samochodowego, warto zwrócić uwagę, czy dziecku będzie wygodnie w takim foteliku. Jakie są zatem kategorie wagowe, na które dzielą się foteliki samochodowe? Pierwsza grupa – 0+ przeznaczona jest dla niemowląt, począwszy od ich urodzenia aż do pierwszego roku życia (ewentualnie do 13 kilogramów). Kategoria I to foteliki, w których można przewozić dzieci od pierwszego roku życia do czterech lat . Biorąc pod uwagę masę ciała pociechy – od dziewięciu do osiemnastu kilogramów. W grupie III znajdują się foteliki samochodowe, w których z powodzeniem można przewozić dzieci o masie ciała od około piętnastu kilogramów. Natomiast ostatnia grupa fotelików, czyli kategoria III, to foteliki, które służą do przewożenia najstarszych dzieci.

Pamiętajmy, że podane przez producentów wiek czy masa ciała mają tylko charakter szacunkowy. Być może okazać się, że nasze dziecko ma cztery lata, ale nie mieści się w kategorii wagowej. Jeżeli więc widzimy, że głowa malucha wystaje poza fotelik, wówczas należy jak najszybciej wymienić fotelik na większy, mimo iż z opisu producenckiego wynika coś innego.

Dopasuj fotelik do samochodu
Zanim zakupimy wybrany przez nas fotelik, warto zapytać sprzedawcy czy możemy sprawdzić czy fotelik będzie odpowiedni do naszego samochodu i czy nasz maluch będzie się dobrze czuł w takim siedzisku.

Jak zamontować fotelik samochodowy?
Wszystkie foteliki samochodowe montowane są w samochodzie za pomocą pasów bezpieczeństwa. Warto pamiętać o tym, że w niektórych sytuacjach foteliki samochodowe na przednim siedzeniu należy montować tyłem do kierunku jazdy. Dlaczego? Przede wszystkim chodzi o bezpieczeństwo dziecka w razie zderzenia czołowego. Delikatnie kręgi szyjne niemowlaka nie były by stanie wytrzymać siły uderzenia i niestety tragedia jest murowana. Dlatego też nie wolno przewozić dziecka na przednim siedzeniu przodem do kierunku jazdy! Ponadto dziecko siedzące tyłem do kierunku jazdy ma możliwość kontaktu wzrokowego z rodzicem. Warto również pamiętać, że dziecka na przednim miejscu nie należy montować, jeżeli samochód wyposażony jest w poduszkę powietrzną od strony pasażera.

Ostatnio w sprzedaży popularne są foteliki samochodowe, które posiadają mocowanie Isofix. Co to oznacza? Otóż montowanie Isofix to montowanie na podstawie specjalnych zaczepów. Można powiedzieć, że taki fotelik przymocowany zostaje „na stałe” do siedzenia samochodu.

Pamiętajmy jednak, że najważniejsze jest to, żeby fotelik przymocowany do siedzenia był stabilny. Wówczas będziemy mieć pewność, że nasze dziecko jest całkowicie bezpieczne.

Pasy bezpieczeństwa w fotelikach
Foteliki samochodowe zaopatrzone są najczęściej w trzypunktowe pasy bezpieczeństwa, czyli takie które „przytrzymują” dziecko w pasie oraz między nogami. Dobrze jest jednak wybrać pasy pięciopunktowe, które dodatkową „zabezpieczają” również ramiona (coś na wzór szelek).

Kupując fotelik warto zwrócić uwagę również na możliwość regulacji pasów bezpieczeństwa. Jest to ważne ponieważ nie zawsze dziecko będzie jeździło w ubraniach takiej samej grubości.

Ważne są atesty i certyfikaty
Wygoda i komfort dziecka, odpowiednie pasy bezpieczeństwa czy inne funkcjonalne rozwiązania są bardzo ważne. Jednak nie zapominajmy zwrócić uwagi na atesty i certyfikaty, które posiada fotelik samochodowy. Jest to bardzo ważne, ponieważ mamy pewność, że foteliki samochodowe zostały przetestowane i nadają się do użytku.

A na koniec ważna rada! Pamiętajmy o przewożeniu dzieci w fotelikach samochodowych, nie tylko dlatego żeby uniknąć mandatu, ale przede wszystkim dlatego, żeby uchronić nasze dziecko przed czyhającymi w podróży niebezpieczeństwach

czwartek, 10 września 2009

tata nano podbija świat

Gdy w zeszłym roku szefostwo koncernu TATA ogłosiło, że zbuduje przyzwoicie wyposażony, stosunkowo bezpieczny samochód za mniej niż 2500 dolarów cały "cywilizowany" motoryzacyjny świat pukał się w głowę. Premiera modelu Nano okazała się jednak wielkim sukcesem. Chwytliwe hasło "najtańszego auta na świecie" przyciągnęło setki dziennikarzy, o aucie wspomniały wszystkie większe światowe media. Ta darmowa kampania reklamowa przyniosła rezultaty. W zaledwie trzy tygodnie koncern Tata zebrał zamówienia na pół miliona egzemplarzy tego modelu! Co więcej, na Europę przygotowywana jest wersja z poduszką powietrzną i ESP. Oczywiście będzie ona nieco droższa, ale pozytywne wyniki testów zderzeniowych i bardzo przystępna cena na pewno zaowocują dużym zainteresowaniem na Starym Kontynencie

Rewelacyjne wyniki sprzedaży auta były również bodźcem do działania dla wielkich europejskich firm, których przedstawiciele często szydzili sobie z indyjskiego Nano. Konkurencyjne, niewielkie lowcosty przygotowuje m.in. koncern Fiata i Volkswagena. Przeżywający poważne problemy finansowe GM rozważa nawet możliwość wskrzeszenia Wartburga, który miałby być oparty na podzespołach poprzedniej corsy.

źródlo http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/ciekawostki/news/europa-za-burta,1364644

W indiach jest kilkanascie milionów ryksz pojazdów do ekologicznego przewozenia ludzi.
gdy masowo zaczną przesiadać sie na tate nano to chyba całkowicie zakorkują Indie.
a moze nawet całowicie zakorkowana zostanie cała Europa. Juz dzisiaj bardzo trudno sie jeździ po naszych drogach ze wgledu na coraz większa ilość samochodów.
A co dopiero jak wejda takie taniochy i kazdego nawet bezrobotnego będzia stac na taki pojazd, którym będzie jeździć co tydzień do urzędu zatrudnienia.

wtorek, 8 września 2009

Kupić auto

Niezależnie od tego, czy kupowany samochód ma być nowy czy używany, najpopularniejszą formą poszukiwania informacji dotyczących kupna samochodu jest internet (55 proc. przy kupnie auta nowego i 69 proc. przy kupnie auta z drugiej ręki). Co ciekawe, oprócz informacji z internetu osoby kupujące auta używane liczą także na opinie rodziny i znajomych, a osoby kupujące samochody nowe liczą się bardziej z opiniami ekspertów w salonach sprzedaży.

porady dla kupujących auta


Autorem artykułu jest szwagier11




Porady i statystyki dla kupujących samochody .
Samochody używane są coraz bardziej poszukiwane i kupowane czy to za gotówkę czy na kredyt bankowy


Światowy kryzys, a wybór auta…
Co czwarty badany planuje kupić samochód osobowy w ciągu najbliższego roku, wynika z cyklicznego raportu sporządzonego przez firmę badawczą Gemius „Internauci a rynek samochodów nowych i używanych”.


Coraz rzadziej sprowadzamy samochody używane z rynków zachodnich (spadek o 17 proc.), ale już sam zakup samochodów z rynku wtórnego pozostaje prawie na niezmienionym poziomie. Także kryzys na świecie może mieć wpływ na decyzję przy wyborze, coraz częściej rozglądamy się za autem używanym, tańszym i bardziej ekonomicznym.


Co czwarty (24 proc.) internauta zadeklarował chęć zakupu samochodu osobowego w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy. Większość z badanych zainteresowanych kupnem samochodu decyduje się na auto używane (68 proc.). Badani, którzy chcą zakupić auto nowe są w zdecydowanej mniejszości, jest ich 23 proc.


Jaka marka, ile wydać, jak zapłacić?


Badani planujący zakupić nowy samochód częściej wybierają marki z segmentu premium (Mercedes, BMW), oraz marki z segmentu średniego, takie jak Opel i Toyota. Więcej niż połowa ankietowanych zadeklarowała, że są w stanie wydać na zakup auta więcej niż 70 tys. zł, a co trzeci badany jest w stanie wyłożyć od 30 do 70 tys. zł. Prawie 2/3 respondentów chce kupić nowe auto za gotówkę.


Preferencje dotyczące zakupu samochodu z rynku wtórnego pokrywają się z preferencjami badanych, chcących kupić samochód nowy. Oprócz wymienionych marek jak Opel i Mercedes, w ich odpowiedziach występują także takie marki jak Audi i Fiat. Jednak ankietowani są w stanie zapłacić za takie auta zdecydowanie mniej. Więcej niż połowa z nich (54 proc.) chce na ten wydatek przeznaczyć do 15 tys. zł. Również kupujący samochód używany w większości chcą zapłacić za niego gotówką. Warte odnotowania jest to, że większość osób, która chce kupić samochód używany nosi się z zamiarem sprowadzenia go z zagranicy (53 proc.) i jest to znaczący spadek do roku ubiegłego, gdy w ten sposób auto decydowało się kupić 70 proc. badanych. Rynek skąd sprowadzane są auta się nie zmienił, nadal jest to Europa Zachodnia.


Internet - główny pomocnik przy wyborze auta


Niezależnie od tego, czy kupowany samochód ma być nowy czy używany, najpopularniejszą formą poszukiwania informacji dotyczących kupna samochodu jest internet (55 proc. przy kupnie auta nowego i 69 proc. przy kupnie auta z drugiej ręki). Co ciekawe, oprócz informacji z internetu osoby kupujące auta używane liczą także na opinie rodziny i znajomych, a osoby kupujące samochody nowe liczą się bardziej z opiniami ekspertów w salonach sprzedaży.


Przyszli nabywcy aut szukający opinii i informacji w internecie odwiedzają przede wszystkim popularne serwisy motoryzacyjne oraz przeglądają fora internetowe.


Potencjalni właściciele samochodów nowych odwiedzają także oficjalne strony producentów, importera, czy dealera. Natomiast kupcy samochodów z rynku wtórnego poszukują informacji na stronach użytkowników danej marki oraz nieoficjalnych stronach poświęconych danej marce. Oznacza to, że świadoma i zaplanowana obecność w sieci może mieć decydujący wpływ na pozyskanie nowych klientów i zwiększenie sprzedaży. Dlatego też warto przystosować oficjalne strony producentów, importerów, czy dealerów samochodowych do wymagań internautów, którzy zaczynają swoją przygodę z zakupem auta właśnie w internecie", powiedział Krzysztof Łopuszyński, ekspert branży motoryzacyjnej w Gemius SA.


Kryzys a zakup auta


Co trzeci (33 proc.) badany odpowiedział twierdząco na pytanie, czy kryzys gospodarczy miał wpływ na decyzję o kupnie auta. Każdy z nich zadeklarował, że pod wpływem kryzysu, kupi samochód używany, tańszy lub bardziej ekonomiczny niż wcześniej planował. Co ciekawe, 11 proc. osób, które nie planowały kupna samochodu w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy, zakomunikowało, że to właśnie kryzys uniemożliwił im zrealizowanie planów dotyczących nabycia auta.


Rządowe dopłaty zwiększają popyt na nowe auta


Co drugi badany (54 proc.) posiadający samochód minimum 9-letni i jednocześnie nie planujący zakupu auta w ogóle lub planujący zakup auta używanego byłoby skłonny do skorzystania z programu dopłat rządowych do zakupu nowych aut - obecnego w kilku krajach europejskich instrumentu mającego w założeniach pomóc branży motoryzacyjnej. W większości krajów dopłata taka polega na pokryciu przez państwo części ceny nowego samochodu, pod warunkiem zezłomowania starego auta. Oznacza to, że z dopłat skorzystałoby 13 proc. wszystkich badanych i ponad jedna piąta (21 proc.) badanych zamierzających nabyć auto używane.


O badaniu - Celem badania przeprowadzonego w czerwcu 2009 roku, było poznanie preferencji internautów, którzy planują w ciągu 12 miesięcy kupić samochód. Raport pozwala zapoznać się ze szczegółowymi danymi o potencjalnych nabywcach - ich wieku, płci, miejsca zamieszkania, dochodów oraz stażu za kierownicą.
W raporcie przeanalizowano także czynniki, które mają znaczący wpływ na decyzję o zakupie samochodu, preferowane przez kupujących marki aut, a także siłę nabywczą konsumentów. Badanie zrealizowano za pomocą ankiet emitowanych na witrynach internetowych, korzystających z bezpłatnej wersji systemu stat24 lub bezpłatnego audytu site-centric stat.pl/PBI. Ankiety były emitowane losowo w okresie od 6 do 15 czerwca 2009 roku. Analizą objęto 4 963 internautów w wieku co najmniej 16 lat, którzy wypełnili ankietę do końca.
Z grupy tej wyodrębniono 1 190 osób planujących w ciągu najbliższego roku dokonać zakupu samochodu. Większość dalszych analiz obejmowała grupę zainteresowaną zakupem auta w ciągu roku od badania, w podziale na internautów planujących nabyć samochód nowy (N=207) oraz internautów planujących zakup używanego auta (N=885). Aby dane były reprezentatywne dla całej populacji internautów, odpowiedzi analizowano z wykorzystaniem wagi analitycznej, skonstruowanej na podstawie danych o płci i wieku internautów oraz o ich częstotliwości korzystania z internetu,





---

http://automoto.autoszukajka.pl



Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

poniedziałek, 7 września 2009

Hybrydy

Silnik elektryczny ma większą sprawność, czyli mniej energii się marnuje, zwiększając tym samym dystans pokonanych kilometrów przy zmniejszonej ilości potrzebnego paliwa. Sam silnik elektryczny to za mało jednak, by pokonywać większe dystanse.

napędy HYBRYDOWE-nasza szansa na przyszłość


Autorem artykułu jest szwagier11




Tradycyjne paliwa są na wyczerpaniu.Alternatywa na przyszłość.Oszczędzajmy nasze środowisko,póki nie jest za póżno.
Zostawmy przyszłym pokoleniom lepszy świat




W ciągu ostatnich kilku dekad świat doznał kryzysu na tle paliw z nieodnawialnych źródeł energii. Lata niegospodarnego wykorzystywania naturalnych paliw spowodowało zagrożenie ich niedostatku.


W ciągu ostatnich kilku dekad świat doznał kryzysu na tle paliw z nieodnawialnych źródeł energii. Lata niegospodarnego wykorzystywania naturalnych paliw spowodowało zagrożenie ich niedostatku. W takich okolicznościach obowiązek oszczędzania energii z kopalnianych źródeł energii spada na barki każdego członka społeczności globalnej. Dzięki niektórym rozsądnym decyzjom, wprowadza się kilka istotnych zmian w stylu życia, dążącym do zapobiegania zbyt wczesnego wyczerpania się zasobów energetycznych, które są niezbędne do dalszego istnienia człowieka na Ziemi.Jedną z nich jest promowanie samochodów z napędem hybrydowym. Co to jest pojazd hybrydowy? Cóż, jest to taki pojazd, który korzysta z przynajmniej dwóch źródeł energii do napędu. Jednym z rodzajów napędu hybrydowego jest HEV, czyli tradycyjny silnik spalinowy wspomagany silnikiem elektrycznym. W tradycyjnym silniku dużo energii jest marnotrawione w postaci energii cieplnej emitowanej do atmosfery. Silnik elektryczny ma większą sprawność, czyli mniej energii się marnuje, zwiększając tym samym dystans pokonanych kilometrów przy zmniejszonej ilości potrzebnego paliwa. Sam silnik elektryczny to za mało jednak, by pokonywać większe dystanse. HEV zatem oferuje optymalne zużycie energii chemicznej (paliw) i elektrycznej, uzupełniając się nawzajem. Przyjrzyjmy się więc bliżej technologii aut hybrydowych. Po pierwsze, w silnikach spalinowych paliwo służy do nadania prędkości a podczas hamowania marnuje się energia wydzielając ciepło z tarcz hamulcowych co jest szkodliwe dla środowiska. W silniku hybrydowym energia kinetyczna przy hamowaniu jest wykorzystywana do produkcji energii elektrycznej i powoduje zgromadzenie jej w akumulatorach do późniejszego wykorzystania. Pod drugie, zwykle samochód potrzebuje więcej energii podczas pokonywania wzniesień. Wciskając pedał gazu powodujemy większy przepływ spalanego paliwa, by móc pokonać górkę. Zgromadzona energia elektryczna może dodatkowo napędzać silnik elektryczny wspomagając tym samym silnik spalinowy i dzięki temu kierowca oszczędza benzynę. Zwiększenie mocy nie wymaga więc zwiększania pojemności silnika.Po trzecie, podczas postoju na światłach prawie nigdy nie wyłączamy zapłonu, spalając niepotrzebnie paliwo. Samochody hybrydowe z reguły automatycznie wyłączają silnik podczas dłuższego postoju, a przy ruszaniu niezauważalnie uruchomi się powtórnie. Silnik hybrydowy sterowany jest przez komputer, który automatycznie podłączy napęd elektryczny kiedy wyczuje zwiększone zapotrzebowanie na moc oszczędzając przy tym paliwo, co często stanowi problem w obsłudze dla początkującego użytkownika. Więc jeśli nie jesteś maniakiem kontroli nad samochodem to hybryda ułatwi Ci kontrolę nad budżetem domowym oszczędzając jednocześnie środowisko naturalne.Prędzej czy później pojazdy takie będą produkowane w coraz większych ilościach z uwagi na kurczące się zasoby paliw na świecie. Dlaczego więc nie kupić takiego pojazdu wcześniej niż później, odsuwając w przyszłość kryzys??? Proponuję już dziś poszukać hybrydy na przykład na stronie www.automoto.autoszukajka.pl
admin sieci portali




---

http://automoto.autoszukajka.pl


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

środa, 2 września 2009

Proste porady dla każdego kierowcy przed dłuższą podróżą

Przed podróżą
Dokładnie zaplanuj trasę. Sprawdź czy zabrałeś wszystkie dokumenty prawo jazdy, dowód rejestracyjny, dowód ubezpieczenia samochodu.
Zabezpiecz swój bagaż, nie umieszczaj luźnych przedmiotów na tylniej półce, bo przedmiot ważący kilkadziesiąt dekagramów może przy nagłym hamowaniu zamienić się w lecący pocisk. Sprawdź czy posiadasz sprawne koło zapasowe i podnośnik. Sprawdź poziom płynów eksploatacyjnych, oleju, płynu hamulcowego, płynu do spryskiwaczy. Sprawdź ciśnienie w oponach i światła.
Podczas podróży
Pamiętaj o zajęciu właściwej pozycji za kierownicą, ustaw fotel i oparcie tak, aby swobodnie dosięgnąć sprzęgła oraz żeby wskaźniki zwłaszcza szybkościomierz był dobrze widoczny. Ręce powinny swobodnie spoczywać na kierownicy bez odrywania łopatek od tułowia.
Zapnij pas sprawdzając czy nie jest skręcony i czy ubranie nie zaplątało się w pas.
W bagażniku, warto mieć apteczkę, trójkąt, gaśnicę, linkę holowniczą, kamizelkę ostrzegawczą, zapasowe żarówki, rękawiczki, skrobaczkę do szyb, latarkę.
We wnętrzu warto mieć mapy, okulary przeciw słoneczne, gąbkę do przecierania szyb.
Podczas kontroli policji nie wysiadaj z samochodu, nie odpinaj pasa, trzymaj ręce na kierownicy, przygotuj dokumenty do kontroli, żądaj pokwitowania, gdy policjant zatrzyma prawo jazdy, bądź dowód rejestracyjny.
Po przyjeździe
Sprawdź czy wyłączyłeś światła i dodatkowe odbiorniki prądu, nie zostawiaj cennych rzeczy w aucie. Sprawdź stan techniczny auta, płyny światła, koła, bo w czasie podróży mogły się przepalić żarówki czy zmniejszyć ilość płynów.
Rady dotyczące jazdy ekonomicznej
Wrzuć wyższy bieg najszybciej jak to możliwe nie żyłuj silnika na niskich biegach, jedź na najwyższym możliwym biegu i na najniższych możliwych obrotach. Włączaj wyższy bieg najpóźniej po osiągnięciu 2500 obrotów w silniku benzynowym lub 2000 w silniku wysokoprężnym.
Przyspieszaj dynamicznie, ale nie naciskaj pedału gazu do oporu. Jedź płynnie, przewiduj sytuację na drodze. Hamuj silnikiem zdejmując nogę z gazu. Nie jedź na luzie, jeśli chcesz zwolnić czy się zatrzymać, tocz się na biegu bez naciskania pedału gazu, oczywiście redukując biegi i naciskając sprzęgło przed samym zatrzymaniem, aby nie doprowadzić do szarpania, czy wręcz zgaśnięcia silnika. Uruchamiaj silnik bez dodawania gazu. Ruszaj od razu, nie rozgrzewaj samochodu na postoju. Gaś silnik, jeśli przewidujesz, że zatrzymanie potrwa dłużej niż 30 sekund. Wyłączaj zbędne odbiorniki prądu, klimatyzacji używaj z umiarem. Bądź przewidujący, unikaj zbędnych przyspieszeń i hamowań. Unikaj zbędnego obciążenia auta, dbaj o właściwe ciśnienie w oponach i stan techniczny całego auta. Planując podróż wybierz trasę nawet trochę dłuższą, ale gwarantującą płynną jazdę bez stania w korkach. Unikaj jazdy na dystansie krótszym niż 4 km, bo silnik dopóki się nie rozgrzeje do właściwej sobie temperatury spala więcej paliwa.
Te i inne rady znajdziesz w przewodniku dla zmotoryzowanych Pascal.

wtorek, 1 września 2009

Auto z zagranicy

Można oczywiście jechać do wybranego kraju i tam, na miejscu wybrać samochód dla siebie. Jest to opcja bezpieczniejsza, ponieważ z reguły Niemcy nie „podrasowują" swych wozów z myślą o sprzedaży, ale sprzedają samochód taki, jaki jest.

Kupowanie aut z zagranicy


Autorem artykułu jest Lech Wilczyński




Bardzo wiele osób kupuje auta z zagranicy. Najczęściej są to Niemcy lub Francja, nasi sąsiedzi, jako że są oni najbliżej nas położeni, a znajdujące się tam pojazdy z reguły są w bardzo dobrym stanie. Auto z Unii można kupić na kilka sposobów.

Bardzo wiele osób kupuje auta z zagranicy. Najczęściej są to Niemcy lub Francja, nasi sąsiedzi, jako że są oni najbliżej nas położeni, a znajdujące się tam pojazdy z reguły są w bardzo dobrym stanie. Auto z Unii można kupić na kilka sposobów.


Możemy zakupić samochód pochodzący z zagranicy od właściciela, który samodzielnie sprowadził go do kraju. Niestety, w przypadku podjęcia takiej decyzji trzeba się liczyć z tym, że polski właściciel samochodu mógł „podrasować" samochód, aby wyglądał na lepszy, niż jest w rzeczywistości. Są osoby, które samodzielnie sprowadzają auta z zagranicy. Są to auta zepsute, po wypadkach. Naprawiają oni je własnymi siłami i sprzedają za kwotę wielokrotnie wyższą, niż ich wartość rzeczywista.


Jednakże kupowanie sprowadzonego już samochodu ma pewne zalety, mianowicie my sami nie musimy koniecznie załatwiać wszystkich formalności, łącznie z tłumaczeniami dokumentów, samodzielnie. Wykonują to za nas inni. Można oczywiście jechać do wybranego kraju i tam, na miejscu wybrać samochód dla siebie. Jest to opcja bezpieczniejsza, ponieważ z reguły Niemcy nie „podrasowują" swych wozów z myślą o sprzedaży, ale sprzedają samochód taki, jaki jest. W tym przypadku jednakże musimy mieć tłumaczenie dokumentów natychmiast po powrocie do kraju.


Owe dokumenty muszą być przetłumaczone przez osobę do tego przygotowaną, a więc przez wykwalifikowanego tłumacza przysięgłego. Tłumaczenia wbrew pozorom kosztują dosyć sporo, przetłumaczenie jednej strony dokumentów kosztuje ponad 100 zł, a kiedy należy ich przetłumaczyć w dużych ilościach kwota jest na prawdę wysoka. Nikt przy zakupie auta w Niemczech po raz pierwszy nie myśli, ile spraw będzie miał do załatwienia na miejscu, we własnym kraju. Opłacenie cła, długotrwały pobyt w urzędach i wspominane tłumaczenia dosyć, ze są kosztochłonne, to jeszcze na dodatek traci się na to wszystko bardzo dużą ilość czasu. Osobiście nie wiem, czy samodzielne sprowadzanie auta z zagranicy jest na tyle opłacalne, aby się tego podejmować.


---
Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

interesujące blogi

  • Sufity podwieszane - Sufity podwieszane - aranżacje wyjątkowego wnętrza Autor: *Tasia Nina Góral* Ktoś kto ceni niepowtarzalność i wyjątkowość w wystroju swojego mieszkania c...
  • Neapol - Południowe Włochy Autor: *Ron Midway* Południowe Włochy to zupełnie inny świat w porwaniu z tymi z północy. Część osób, która zna popularne wśród polaków...
  • Powrót naszych "bohaterów" euro 2016 - To co zrobili z wami kibice na lotnisku to tak naprawdę pokazuje gdzie mają was i ten kraj - przegrywać też trzeba umieć, ale tu nie chodzi o przegraną bo ...
  • Darmowy antywirus - Jeżeli jeszcze nie masz programu antywirusowego to koniecznie zainstaluj jakąś ochronę swojego laptopa np. Avast. darmowa wersja tego programu jest dostępn...
  • ładowarki - Przenośne ładowarki do telefonów, do czego służą? Autor: *Andrzej Bastian* Jak się Tobie wydaje, co jest najsłabszą stroną obecnych telefonów komórkowych...
  • Used Cars - Taking the vehicle for a test drive is one of the most important things to be done when buying a used car. Chances are you would want to know whether or no...
  • Jak sprzedać samochód - Przygotuj się do odpowiedzi na pytania – czy auto posiada jakieś usterki, czy uległo wypadkowi, co wypadałoby w nim wymienić. Nie ma sensu zatajać niedocią...