Weźmy pod uwagę następujący scenariusz: wybieramy się w dłuższą trasę i chcemy być na miejscu jeszcze tego samego wieczoru. Naturalnie musimy po drodze zatankować paliwo - w swoim aucie mamy silnik Diesla, a na stacji dowiadujemy się, że w baku znajduje się benzyna.
Co dzieje się następnie? Za paliwo oczywiście musisz zapłacić i mamy nadzieję, że nie było potrzeby tankowania pełnego baku. Po zapłaceniu za benzynę musisz zadzwonić i poczekać na lawetę. Gdy już podjedzie, laweciarz za opłatą zabierze Twoje auto do punktu serwisowego lub mechanika, gdzie rzadko będzie możliwość wykonania zabiegu od ręki lub nawet na poczekaniu. Tak czy inaczej, koszty całego zabiegu powinny zmieścić się w tysiącu złotych. A po płukaniu? Oczywiście: trzeba ponownie zatankować pusty już bak - i w drogę! w najlepszym wypadku z kilkugodzinnym niepotrzebnym opóźnieniem. A wszystko wynika z zaprojektowanej różnicy średnic wlewów i pistoletów paliwa, która przy każdym tankowaniu wystawia Ciebie na niepotrzebne ryzyko.
Już teraz brzmi źle, prawda? Jednak może być jeszcze gorzej, jeżeli kierowca odpali silnik. Przy dużym szczęściu awaria trafi się w miejscu bezpiecznym - w garażu lub na parkingu. Samochód najpierw zacznie kaszleć i dławić się, a następnie w ogóle nie ruszy. Jak w poprzednim przypadku, kierowca wzywa pomoc techniczną i po godzinie oczekiwania zabiera samochód do zakładu mechanika, gdzie dowiaduje się, że „niestety w silniku poszły pompy wysokociśnieniowe” i w związku z tym silnik jest do wymiany, a koszt usunięcia usterki jest zbliżony do wartości rynkowej samochodu!
Nie rozważymy wersji skrajnej, w której kierowca odpala samochód, rusza w drogę i awaria trafia się na środku autostrady. Pierwszy wyłącza się ABS, następnie wspomaganie kierownicy a później cały silnik. A w razie wypadku trudno powiedzieć, którą stronę sąd obwini…
Jakie jest podsumowanie kosztów w typowym przypadku?
•Koszt benzyny
•Koszty naprawy 1 000 - 5 000 PLN +
•Utrata cennego czasu, godzin pracy, spóźnienie na spotkania, utrata potencjalnych kontraktów, niepotrzebne nerwy
•Mniejsze dochody dla firmy w której pracujesz
•Niepotrzebny i czasochłonny proces transportu samochodu lawetą do mechanika, płukania silnika w warsztacie oraz ewentualnych dalszych zabiegów
•Koszt ponownego tankowania olejem napędowym
•Koszty zazwyczaj nie pokryte gwarancją samochodu ani ubezpieczeniem
Dlaczego warto się zabezpieczyć?
•Wymieszanie dystrybutorów na stacjach powoduje, że błąd popełnić jest szczególnie łatwo
•Koszty wypłukiwania silnika, naprawy lub wymiany części diesla wynoszą przy każdej okazji ok. 1000 zł
•Koszty naprawy zazwyczaj nie są pokrywane ubezpieczeniem ani gwarancją
•W porównaniu do oszczędności rzędu tysięcy złotych, cena 177 zł urządzenia RightFuel jest niezauważalna!
O autorze
Specjalista od web-marketingu i SEO. Prywatnie interesuję się zakładami sportowymi, literaturą fantasy i grami RPG oraz karciankami.
Źródło: Jak nie uszkodzić silnika złej jakości paliwem - detmold
Sufity podwieszane
-
Sufity podwieszane - aranżacje wyjątkowego wnętrza
Autor: *Tasia Nina Góral*
Ktoś kto ceni niepowtarzalność i wyjątkowość w wystroju swojego mieszkania
c...
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz