Opel Insignia OPC
Autorem artykułu jest Modeus
Niepokonana trójka AMG, BMW i AUDI, mają nowego konkuretna. Nowy model Opla ze stajnij z Russelsheim został stuningowany przez OPC, firmę zajmującą się fabrycznym tuningiem Opla.
Firma zajmująca się fabrycznym tuningiem Opla, Opel Performance Center znana bardziej pod trzyliterowym skrótem OPC od lat miała kłopoty aby stworzyć model, który byłby w stanie konkurować z najlepszymi – AMG, BMW M-Series czy Audi z gamy S. Największym problemem było tragiczne prowadzenie modeli ze stajni z Russelsheim. Teraz ma to się odmienić. Obiektem działań jest nowa Insygnia, wyposażona w silnik 2.8 Turbo. Po wielu modyfikacjach takich jak zmiana ciśnienia turbodoładowania, zmodyfikowanie sytemu wtryskowego i zastosowanie sportowego wydechu udało się osiągnąć 325 KM. Sprint od 0 do 100 trwa jedyne 6 sekund a licznik zatrzyma się dopiero na wartości 250 (standardowo zablokowanej elektronicznie). Oczywiście na prostych nie ma co konkurować z wyżej wymienioną trójką, ale na zakrętach sytuacja może ulec zmianie. Zastosowano nowiutki, aktywny napęd na cztery koła o nazwie FlexRide. Zmienia on procentowe przeniesienie napędu w zależności od sytuacji, o podsterowności z poprzednich OPC nie ma mowy. Wnętrze surowe i sportowe – trójramienna, obszyta skóra sportowa kierownica zdobiona logiem OPC, fotele Recaro oraz aluminiowe wstawki. Nad przeniesieniem napędu dba sześciobiegowa skrzynia manualna, oczywiście ze wzmocnionym układem sprzęgła. Układ hamulcowy zrobiony na zamówienie Opla przez znaną, włoską firmę Brembo. Z zewnątrz sportowo – w przednim zderzaku dwa monstrualne wloty powietrza, seryjne felgi OPC wykonane z tytanu i aluminium. Z tyłu delikatny spojler oraz zmodyfikowany zderzak uwieńczony dwoma, dużymi końcówkami wydechu. Do produkcji trafi także wersja Sport Tourer, czyli nadwozie kombi. Cena nie została jeszcze podana, ale bardzo prawdopodobne jest że będzie oscylowała w granicach 40 tys. euro.
---
Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz