poniedziałek, 26 kwietnia 2010

rankingi awaryjności

Opel Vectra to samochód wśród prezentowanych dotąd z największą liczbą usterek. Ale nie są to wady, które powodują, że samochód ten traci w oczach klientów. Wręcz przeciwnie jest samochodem chętnie kupowanym. Główne problemy dotyczą układu jezdnego i kierowniczego.

Przegląd samochodów wg rankingu DEKRA


Autorem artykułu jest Marcin Nicram




Kupując nowy samochód warto przejrzeć rankingi niezawodności wybranego przez nas modelu. Pozwoli nam to uniknąć w przyszłości częstych wizyt w serwisach samochodowych, a co za tym idzie dużych wydatków związanych z naprawą.

Kupując nowy samochód warto przejrzeć rankingi niezawodności wybranego przez nas modelu. Pozwoli nam to uniknąć w przyszłości częstych wizyt w serwisach samochodowych, a co za tym idzie dużych wydatków związanych z naprawą.


Najpopularniejszym i najbardziej cenionym rankingiem jest ten stworzony przez niemieckich inżynierów stowarzyszenia DEKRA, którzy monitorują samochody wszystkich produkowanych masowo marek.



Mazda 626 to model, który przestał być produkowany w 2001 roku, a samochody które mają już po dziesięć i więcej lat nadal zajmują wysokie pozycje wśród aut w swojej kategorii wiekowej. Właściciele cenią ją za małe jak na jej gabaryty spalanie, dwulitrowy diesel spala tylko 5 litrów na trasie, a jego silnik bez remontu wytrzymuje około 400 tysięcy przejechanych kilometrów. Ostatnie modele są bardzo podatne na korozje, szczególnie trzeba uważać na spód auta i tylne nadkola. Należy też pilnować tylnych zacisków hamulców. W swojej klasie w raportach Dekra Mazda bez względu na przedział wiekowy plasuje się w środku stawki.



Volvo s40 to auto segmentu średniego, której jest najmniej awaryjne wśród samochodów, które przejechały od 50 000 do 100 000 kilometrów. Posiadacze tego samochodu ograniczają się jedynie do nalewania paliwa i pilnowania przeglądów okresowych. Jeżeli coś się w nich psuje do drobne rzeczy związane z elektryką wnętrza. Twarde zawieszenie użyte w s40 nie sprawdza się dobrze na polskich drogach co w połączeniu z dynamiczną jazdą może mieć wpływ na żywotność podzespołów.



Mitsubishi Lancer również nie powinno nam sprawiać dużych problemów podczas jego eksploatacji. Najczęściej wymieniać będziemy musieli klocki hamulcowe, przeważnie co 40 tysięcy kilometrów, spowodowane to może być sportową jazdą do jakiej nas ten model skłania. Kolejnym częstym mankamentem tego modelu są problemy z karoserią, którą bardzo lubi rdza. Żaden ranking nie odnotował usterek, które by zagrażały życiu użytkowników. Jednak przeglądając oferty sprzedaży używanych Lancerów zauważymy, że w odróżnieniu od samochodów tej klasy nie traci on tak na wartości.



Opel Vectra to samochód wśród prezentowanych dotąd z największą liczbą usterek. Ale nie są to wady, które powodują, że samochód ten traci w oczach klientów. Wręcz przeciwnie jest samochodem chętnie kupowanym. Główne problemy dotyczą układu jezdnego i kierowniczego. W nowych samochodach na pewno szybko wymienimy cieknące tylne amortyzatory, z przodu łożyska mcpersona. Inne problemy to cieknąca przekładnia kierownicza i często psująca się pompa wspomagania kierownicy.



Honda Accord to kolejny samochód klasy średniej, na który możemy liczyć zawsze i w każdych warunkach. Ceniona jest za trwały i niezawodny silnik. Wśród samochodów tej marki, które mają już więcej niż dziesięć lat najczęściej pojawiającą się usterką jest korozja, szczególnie nadkoli. Często też występują problemy z hamulcem ręcznym.


---

zezwalam na kopiowanie artykułu pod warunkiem pozostawienia linków pozycjonujących


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

czwartek, 8 kwietnia 2010

Filtry

W większości wypadków koszty wymiany filtrów są znikome w porównaniu do następstw jakie mogą nas czekać gdy tego nie uczynimy.

Filtry w samochodzie jak się z nimi obchodzić


Autorem artykułu jest Sam Naprawiam




Filtracja odrywa bardzo duże znaczenie w sprawnym funkcjonowaniu pojazdu. Aby dowiedzieć się jak dbać, co ile i kiedy wymieniać filtry, przeczytaj nasz artykuł.

Filtracja odrywa bardzo duże znaczenie w sprawnym funkcjonowaniu pojazdu. Aby dowiedzieć się jak dbać, co ile i kiedy wymieniać filtry, przeczytaj nasz artykuł. W większości przypadków o prawidłową eksploatacje filtrów możemy zadbać sami, gdyż do wymiany filtrów: powietrza, kabinowego (przeciwpyłkowego) oraz filtru paliwa nie wymaga się dostępu kanału oraz specjalistycznej wiedzy. Jedyny problem z jakim się spotkamy przy próbach wymiany filtrów, to jego lokalizacja pod maską samochodową. Bardzo często z pomocą przychodzą nam takie serwisy motoryzacyjne jak Sam Naprawiam Samochód, w którym możemy odnaleźć fotoporadnik opisujący krok po kroku, co należy wykonać by móc takową wymianę przeprowadzić.


Poniżej przedstawiamy Wam orientacyjne informacje kiedy(częstotliwość) oraz po jakim przebiegu należy dokonać wymiany filtrów.


W większości wypadków koszty wymiany filtrów są znikome w porównaniu do następstw jakie mogą nas czekać gdy tego nie uczynimy.


Co ile kilometrów powinniśmy wymieniać filtr


* Filtr oleju wymieniamy przy każdorazowej wymianie oleju lub co 10 tysięcy kilometrów

* Filtr paliwa wymieniamy co 20 tysięcy kilometrów lub raz w roku przed sezonem zimowym

* Filtr powietrza wymieniamy co 15 tysięcy kilometrów lub raz w roku

* Filtr kabinowy wymieniamy co 15 tysięcy kilometrów lub raz w roku, jednak częstotliwość jest głównie uzależniona od stopnia zanieczyszczenia powietrza, w którym pracuje auto



---

Łukasz Holchauzer


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

niedziela, 4 kwietnia 2010

Przegląd

Przegląd techniczny nie powinien zależeć od widzimisię pracownika stacji diagnostycznej i przynajmniej teoretycznie opiera się o rozporządzenie Ministra Infrastruktury (Dz.U. nr 227 z 2003 r., poz. 2250). Zawarty jest w nim bardzo szczegółowy opis jakie parametry techniczne powinien spełniać pojazd dopuszczony do ruchu.

Przegląd techniczny


Autorem artykułu jest Sam Naprawiam




Każdy kto posiada samochód przynajmniej pięcioletni, powinien zdawać sobie sprawę z tego, że raz w roku musi dokonać przeglądu auta. Młodsze samochody powinny przejść swój pierwszy przegląd 3 lata po rejestracji pojazdu, następny należy natomiast wykonać po kolejnych 2 latach.

Każdy kto posiada samochód przynajmniej pięcioletni, powinien zdawać sobie sprawę z tego, że raz w roku musi dokonać przeglądu auta. Młodsze samochody powinny przejść swój pierwszy przegląd 3 lata po rejestracji pojazdu, następny należy natomiast wykonać po kolejnych 2 latach. Bez wpisu w dowodzie rejestracyjnym z odpowiedniej, uprawnionej do przeprowadzania badań stacji diagnostycznej, przy nawet zwykłej, rutynowej kontroli policji dowód rejestracyjny pojazdu zostaje zatrzymany a nasza jazda właśnie w tym momencie dobiega końca. Ponadto należy zdawać sobie sprawę z konsekwencji, jakie wynikają z faktu braku aktualnych badań - przy jakiejkolwiek kolizji najprawdopodobniej nie uzyskamy odszkodowania z AC.



Z czego powinien składać się przegląd


Przegląd techniczny nie powinien zależeć od widzimisię pracownika stacji diagnostycznej i przynajmniej teoretycznie opiera się o rozporządzenie Ministra Infrastruktury (Dz.U. nr 227 z 2003 r., poz. 2250). Zawarty jest w nim bardzo szczegółowy opis jakie parametry techniczne powinien spełniać pojazd dopuszczony do ruchu.


Diagnosta powinien sprawdzić:


1. dane zawarte w dowodzie rejestracyjnym, porównać je ze stanem faktycznym: numery identyfikacyjne VIN, numery nadwozia, silnika itp.


2. posiadania trójkąta ostrzegawczego, gaśnicy


3. stan tablic rejestracyjnych oraz wszelkich oznaczeń pojazdu: nalepka kontrolne, PL


4. stan ogumienia oraz ciśnienia w oponach


5. stan świateł: ich działanie, rozmieszczenie, liczba itp., w tym: ustawienie świateł drogowych i mijania, światłości światełdrogowych, działanie kierunkowskazów, świateł „stop", świateł pozycyjnych, świateł oświetlających tablicę rejestracyjną, świateł odblaskowych, awaryjnych, przeciwmgłowych, cofania, postojowych


6. stan układu hamulcowego: jego działanie, stan poszczególnych jego elementów


7. stan układu kierowniczego: jego działanie, stan poszczególnych jego elementów


8. stan ramy podwozia, resorów, wahaczy, amortyzatorów


9. stan układu napędowego : jego działanie, stan poszczególnych jego elementów



10. stan zderzaków


11. stan zbiornika paliwa wraz z przewodami


12. stan instalacji elektrycznej: stan akumulatora wraz z przewodami, urządzeniami elektrycznymi


13. stan nadwozia łącznie ze stanem lusterek, szyb ( w tym przepuszczalność światła przez szybę przednią i tylnią), wycieraczek, spryskiwaczy, pasów bezpieczeństwa, prędkościomierza


14. poziom hałasu


15. emisję zanieczyszczeń


16. wyciek płynów eksploatacyjnych



Auto na gaz


W przypadku samochodów z instalacją gazową sprawdzeniu poddana zostaje również szczelność instalacji, dlatego udając się do stacji diagnostycznej należy mieć przy sobie certyfikat homologacji zbiornika. Warto dodatkowo podkreślić, że w przypadku aut na gaz przegląd techniczny należy przeprowadzać co rok. Nie stosuje się u nich inny tryb kontroli pojazdu w przypadku pierwszych pięciu lat.



Za co nie dostaniemy pieczątki


Teoretycznie nie przejdziemy przeglądu przede wszystkim, gdy numery identyfikacyjne samochodu nie są zgodne z rzeczywistością, stan tablic rejestracyjnych jest zły lub są one nieprawidłowo oznaczone. Dyskwalifikuje nas również brak trójkąta ostrzegawczego lub gaśnicy. Ponadto opony zamontowane w samochodzie są różnych rozmiarów lub o różnej konstrukcji, a rzeźba bieżnika opony wynosi mniej niż 1,6 mm. W kwestii świateł niedozwolone jest posiadanie świateł niezgodnych z przepisami, zarówno jeśli chodzi o ich ilość, rodzaj światła, jak również ich stan techniczny. Np. kontrolki oświetlenia muszą palić się, gdy światła są zapalone. Nasz samochód nie przejdzie przeglądu również wtedy, gdy układ hamulcowy lub zawieszenie działają nieprawidłowo. Oprócz tego wszelkie nadmierne skorodowacenia, pęknięcia nadwozia, brak podstawowych elementów składowych samochodu (wycieraczki, lusterka itp.) powoduje niedopuszczenie pojazdu do jazdy.


Gdy nasze auto nie przejdzie przeglądu, pracownik stacji diagnostycznej wystawia stosowną adnotację w zaświadczeniu z przeglądu. Jeśli samochód posiada usterki mamy możliwość w ciągu 14 dni dokonać na tej samej stacji przeglądu tylko i wyłącznie wadliwych elementów. Należy wspomnieć też o specjalnych przywilejach pracowników stacji diagnostycznej: w przypadku, gdy pojazd bezpośrednio zagraża bezpieczeństwu na drodze mają oni prawo nie wydawać nam dowodu rejestracyjnego.



Cena przeglądu


Okresowe badanie stanu technicznego pojazdu jest płatne, jego cena jest stała i ustalana przez Ministra Infrastruktury.


Samochód osobowy, ciężarowy i specjalny do 3,5 t d.m.c. - 98 zł
Samochód osobowy, ciężarowy i specjalny do 3,5 t d.m.c. z instalacją gazową - 161 zł
Ponowne sprawdzenie usterek w pojeździe - od 14 do 36 zł



---

Łukasz Holchauzer


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

piątek, 2 kwietnia 2010

Wesołych świąt


Wesołych świąt Wielkiej Nocy

silniki elektryczne

Volkswagen planuje rozszerzenie oferty samochodów z napędem hybrydowym i elektrycznym. Podczas tegorocznego Genewskiego Salonu Samochodowego zaprezentowany został Touareg Hybrid - model, który już trafił do seryjnej produkcji. Ponadto w 2011 roku, w ruchu drogowym testowanych będzie 500 Golfów z napędem elektrycznym. Popularne modele marki - Golf i Jetta - w 2013 roku oferowane będą również jako samochody hybrydowe i elektryczne.

Volkswagen opracował jasny plan wprowadzenia silników elektrycznych do seryjnej produkcji i sprzedaży. Prof. dr Martin Winterkorn, Prezes Zarządu Volkswagen AG, objaśnia strategię następująco: „Volkswagen wprowadza „e-mobilność” do produkcji seryjnej. W 2011 będziemy testować flotę 500 Golfów z napędem elektrycznym. W 2012 na rynku amerykańskim pojawi się hybrydowa wersja Jetty. Od 2013 roku do produkcji seryjnej wejdzie E-UP. Naszym celem jest uzyskanie do 2018 roku wiodącej pozycji na rynku w dziedzinie elektrycznej mobilności. Chcemy osiągnąć udział samochodów elektrycznych w sprzedaży wynoszący trzy procent. Naszymi cieszącymi się popularnością modelami wyciągniemy hybrydy z niszy. W przyszłości serce marki będzie biło także elektrycznie.”

Pod względem technicznym, do poruszania się na krótkich odcinkach - do 15 kilometrów, napęd elektryczny nadaje się już dzisiaj. W najbliższych miesiącach poszczególne marki koncernu rozpoczną próby drogowe tego napędu na strategicznie wybranych rynkach w Europie, Ameryce Północnej i Chinach. W Genewie Volkswagen podkreślił swoją kompetencję w dziedzinie rozwoju napędów hybrydowych prezentując nowego Touarega Hybrid. „Technologia zastosowana w tym samochodzie będzie rozwijana w strategii modułowej Volkswagena, w ramach której napędy hybrydowe i elektryczne mogą być łączone z różnymi platformami wszystkich marek koncernu” – wyjaśnia dr Karl-Thomas Neumann, pełnomocnik koncernu ds. napędów elektrycznych. „Oczywiście nadal będziemy konsekwentnie rozwijać potencjał silników spalinowych, aby znacząco obniżyć zużycie paliwa i emisję spalin. W najbliższych latach samochody z napędem elektrycznym i silnikami spalinowymi będą współistnieć na rynku.”

Harmonogram wprowadzania na rynek samochodów wyłącznie elektrycznych jest ambitny i konsekwentnie realizowany. Zapoczątkuje go w 2013 roku E-UP, potem zaprezentowany zostanie E-Golf a pod koniec roku E-Jetta. Z wykorzystaniem zasady e-modułu elektryfikacja samochodów będzie w następnych latach konsekwentnie kontynuowana dla kolejnych modeli. Natomiast w planowanym rozszerzeniu oferty aut hybrydowych Volkswagena kamieniem milowym jest pojawienie się w 2012 roku Jetty Hybrid i w 2013 – hybrydowych wersji Golfa i Passata.

interesujące blogi

  • Sufity podwieszane - Sufity podwieszane - aranżacje wyjątkowego wnętrza Autor: *Tasia Nina Góral* Ktoś kto ceni niepowtarzalność i wyjątkowość w wystroju swojego mieszkania c...
  • Neapol - Południowe Włochy Autor: *Ron Midway* Południowe Włochy to zupełnie inny świat w porwaniu z tymi z północy. Część osób, która zna popularne wśród polaków...
  • Powrót naszych "bohaterów" euro 2016 - To co zrobili z wami kibice na lotnisku to tak naprawdę pokazuje gdzie mają was i ten kraj - przegrywać też trzeba umieć, ale tu nie chodzi o przegraną bo ...
  • Darmowy antywirus - Jeżeli jeszcze nie masz programu antywirusowego to koniecznie zainstaluj jakąś ochronę swojego laptopa np. Avast. darmowa wersja tego programu jest dostępn...
  • ładowarki - Przenośne ładowarki do telefonów, do czego służą? Autor: *Andrzej Bastian* Jak się Tobie wydaje, co jest najsłabszą stroną obecnych telefonów komórkowych...
  • Used Cars - Taking the vehicle for a test drive is one of the most important things to be done when buying a used car. Chances are you would want to know whether or no...
  • Jak sprzedać samochód - Przygotuj się do odpowiedzi na pytania – czy auto posiada jakieś usterki, czy uległo wypadkowi, co wypadałoby w nim wymienić. Nie ma sensu zatajać niedocią...