wtorek, 23 marca 2010

hybryda

Hybrid właścicieli samochodów praktycznie nie czuje rosnące koszty cen paliw. Jest to główne zalety samochodu hybrydowego. Są też inne zalety, że samochód hybrydowy może dać. Ostatnio prezes Stany Zjednoczone podpisały porozumienie, że nabywcy samochodów hybrydowych będą mogli cieszyć się ulgi podatkowe. Oznacza to, że posiadanie samochód hybrydowy, będzie można oszczędzić na podatkach.

Samochody hybrydowe - zalety i wady


Autorem artykułu jest Michał R




Samochody hybrydowe są traktowane jako samochód przyszłości. Jest w stanie efektywnie oszczędzać paliwo i w tym samym czasie, to tylko one produkują niski poziom toksycznych oparów. Ze względu na te korzyści, pojazdy hybrydowe stanowią obecnie coraz większą popularność każdego dnia.

Wiele osób rozważa teraz pozbycie się ich konwencjonalnych samochodów i zakup samochodu hybrydowego, aby pomóc w redukcji kosztów zużycia paliwa.

Samochody hybrydowe mają dwa silniki do efektywnego oszczędzania zużycia paliwa. Ma tradycyjny silnik benzynowy i ma też silnik elektryczny i baterie. Dwa silniki współpracują ze sobą w celu obniżenia zużycia paliwa. Dzięki tej technologii, będzie można obniżyć zużycie paliwa o ponad połowę. Wystarczy wyobrazić sobie, ze samochodem hybrydowym, będzie można jechać więcej niż 60km/h. Z tego rodzaju oszczędności, samochody hybrydowe są zdecydowanie samochodem przyszłości.

Hybrid właścicieli samochodów praktycznie nie czuje rosnące koszty cen paliw. Jest to główne zalety samochodu hybrydowego. Są też inne zalety, że samochód hybrydowy może dać. Ostatnio prezes Stany Zjednoczone podpisały porozumienie, że nabywcy samochodów hybrydowych będą mogli cieszyć się ulgi podatkowe. Oznacza to, że posiadanie samochód hybrydowy, będzie można oszczędzić na podatkach.

Są też inne korzyści, które rząd nakłada na właścicieli samochodów hybrydowych, takich jak bezpłatny parking oraz bezpłatny wstęp na basen. Niektóre oferują nawet zniżki opłat na bramkach wjazdowych.

Hamowania samochodów hybrydowych jest również skonfigurowany do wychwytywania uwolnionej energii i używa go do ładowania baterii wewnątrz samochodów hybrydowych. Oznacza to, że w przeciwieństwie do samochodów elektrycznych, samochody hybrydowe w rzeczywistości nie powinny być obciążane od domu gniazdka elektrycznego.

Jednakże, ze wszystkimi korzyściami, że samochód hybrydowy może mieć także wady. Główną wadą samochodów hybrydowych jest to, że cena detaliczna jest dość kosztowna. Tylko ludzie, którzy mają dość pieniędzy, mogą kupić sobie samochody hybrydowe. Jednak w tym wszystkim jest to, że samochody hybrydowe są rzeczywiście tańsze w porównaniu do konwencjonalnych samochodów w dłuższej perspektywie. Jeśli obliczenie całkowitego zużycia energii zarówno samochodów, będzie można faktycznie zobaczyć, że można zaoszczędzić dużo więcej pieniędzy na samochody hybrydowe.

Jedyną rzeczą jest to, że samochody hybrydowe są droższe od dużej ilości samochodów.

Samochody hybrydowe są dość ciężkie ze względu na ciężkie baterie zainstalowane w samochodzie. Dlatego też producenci samochodów hybrydowych integruje mniejszych silników spalinowych i są wykonane z lekkich materiałów i należy aerodynamicznych w celu maksymalnego zwiększenia wydajności.

Innym zagadnieniem, na temat samochodów hybrydowych jest to, że jest bardzo ryzykowne w wypadkach. Co sprawia, że samochód hybrydowy działa skutecznie również to, co sprawia, że ryzykowne jeśli kiedykolwiek brał aktywny udział w wypadku. Dzieje się tak ponieważ samochody hybrydowe sklepów wysokiej kwoty napięcia w baterii. Oznacza to, że istnieje duża szansa na porażenie prądem, kiedy możesz wziąć udział w wypadku. Oznacza to również, że jest on stosunkowo trudny dla ratowników, aby uzyskać kierowcy i pasażerowie z samochodów hybrydowych, ze względu na niebezpieczeństwa związane z wysokiego napięcia w samochodzie.

Są to zalety i wady samochodów hybrydowych. Producenci samochodów szukają teraz sposobów na pozbycie się wad samochodów hybrydowych. W niedalekiej przyszłości, będzie można zobaczyć, że samochody hybrydowe będą lżejsze, zw względu na wysokie ryzyko zagrożenia napięcia


---

Pozdrawiam
Goldi90


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

niedziela, 21 marca 2010

mycie auta

Pamiętajmy o podstawowej zasadzie: zimą samochód myjemy wodą ciepłą, lub gorącą- nigdy nie zimną. Jest to bezsensu ze względu na to iż zimna woda momentalnie zamarznie nam na karoserii i będziemy mieli problem z wejściem do pojazdu. Przed myciem koniecznie zabezpieczmy zamki- aby nie dostała się do nich woda i wyposażmy się w odmrażacze do nich.

Jak zadbać o czystość auta zimą?


Autorem artykułu jest Tomasz Galicki




Wiadomym jest, że o samochód trzeba dbać, bo im bardziej będziemy go pielęgnować tym dłużej będzie nam służyć. Niemniej jednak warto jest wiedzieć w jaki sposób to robić.

Często myjąc samochód w sposób nieumiejętny możemy go zniszczyć, zamiast uatrakcyjnić. Zima to okres, w którym szczególnie trzeba dbać o nasz pojazd, żeby nie robił nam niespodzianek.


Zimą, drogowcy posypują jezdnie piaskiem, żwirem i solą wszystko po to aby ułatwić nam poruszanie się po ulicach. Od tego jednak niszczy się karoseria i lakier. Żwir może poobtłukiwać lakier, a ponieważ w powietrzu występuje wysoka wilgoć, bardzo szybko może tworzyć się rdza.


Dodatkowo sól znacznie przyspiesza proces korozji. Myjąc więc samochód w zimie usuniemy z niego brud, osady szkodliwych dla blachy związków chemicznych, a także pozostałości soli.
Dobrze byłoby skorzystać z myjni automatycznej, chociaż to kiepskie mycie, na pewno lepsze będzie niż żadne.
Pamiętajmy o podstawowej zasadzie: zimą samochód myjemy wodą ciepłą, lub gorącą- nigdy nie zimną. Jest to bezsensu ze względu na to iż zimna woda momentalnie zamarznie nam na karoserii i będziemy mieli problem z wejściem do pojazdu. Przed myciem koniecznie zabezpieczmy zamki- aby nie dostała się do nich woda i wyposażmy się w odmrażacze do nich.


Zanim zdecydujemy się skorzystać z płatnej myjki ciśnieniowej na stacji benzynowej, spryskajmy koła preparatem do mycia felg (jeśli właściciel myjni na to pozwala), ponieważ im niższa temperatura, tym gorzej będzie zmyć brud. Dodatkowy detergent może okazać się bardzo pomocny. Zaklejmy zamki jakąkolwiek taśmą. Uważajmy - w myjni jest ślisko! Teraz myjemy nadwozie gorącą wodą ze środkiem czyszczącym z uwzględnieniem nadkoli i podwozia.


Spłukujemy auto, zaczynając od dachu i natychmiast osuszamy np. irchą.
Część wody może i tak zamarznąć.
Ruszając autem, włączamy ogrzewanie tylnej szyby i lusterek oraz ogrzewanie wnętrza.
Jeśli to możliwe, wjeżdżamy do ogrzewanego garażu.
W garażu można dokładnie osuszyć auto i dodatkowo zabezpieczyć je przed mrozem.


---

T.G


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

wtorek, 16 marca 2010

oszczędna jazda

Jak więc jeździć oszczędnie? Bardzo dużą popularność w ostatnim okresie ma tzw. "eco-driving", lub jak kto woli "ekojazda". Polega ona na specyficznej jeździe majacej na celu zmniejszenie spalania benzyny.

Jeździć oszczędniej


Autorem artykułu jest Michał Serafin




Tytuł tego artykułu jest z pewnością marzeniem większości kierowców. Ileż to razy z rozpoczą patrzymy na ceny paliwa licząc jaką liczbę kilometrów uda Nam się przebyć za określoną liczbę pieniędzy...

Niestety taka jes rzeczywistość. Wielu ludziom wydaje się, że wraz z zakupem samochodu kończą się wydatki. Oczywiście jest to nieprawda. Wręcz przeciwnie. Dopiero wtedy rozpoczynają się wydatki związane z samochodem.

Rzadko bowiem kto z Nas jest w stanie kupić sobie nowy, serwisowany samochód prosto z salonu. Wolimy zaopatrywać się w auta gorszej jakości ,jednak kilkaktrotnie droższe, niż te nowe z salonu.
Często zdarza się, że dopiero po zakupie odkrywamy wiele wad i usterek, które ma samochód. Całkowita naprawa jest dla nasz przeważnie bardzo kosztowna. Dlatego też oszczędna jazda często jest dla nas zaoszczędzeniem kolejnego przysłowiowego "grosza", którego w przyszłości przeznaczymy na naprawdę swojego samochodu.

Jak więc jeździć oszczędnie? Bardzo dużą popularność w ostatnim okresie ma tzw. "eco-driving", lub jak kto woli "ekojazda". Polega ona na specyficznej jeździe majacej na celu zmniejszenie spalania benzyny.


oszczędna jazda samochodem


Poniżej przedstawiamy kilka podstawowych sposobów, które pomogą w odpowiedniej jeździe samochodem:

1. Jedź na niskich obrotach.
2. Biegi zmieniaj najpóźniej po osiągnięciu 2500 obrotów (benzyna), 2000 obrotów (diesel),
3. Jedź spokojnie. Jak najrzadziej używaj hamulca. Próbuj jechać płynnie. Czym częściej zmieniasz prędkość jazdym, tym bardziej zwiększa się spalanie.
4. Hamuj silnikiem. Nie jest prawdą, że wrzucając "na luz" Twoje spalanie jest zerowe. Samochód pobiera paliwo - oczywiście nie w tak dużym stopniu, jak przy normalnej jeździe. Hamując silnikiem odpływ paliwa całkowicie jest odcinany.
5. Podczas odpalania samochodu nie przyciskaj pedału gazu! Wielu kierowców przyzwyczajonych do starszych modeli samochodów praktykuje do dzisiaj takie zachowanie. Nie jest ono jednak odpowiednie. W większości samochodów, które obecnie jeżdzą po polskich drogach nie jest potrzebne dodawanie gazu podczas odpalania pojazdu, a przez to spalania większej ilości paliwa.
6. Zwróć uwagę na ładunek znajdujący się w samochodzie. Pamiętaj, że każdy kilogram ma znaczenie!

Mamy nadzieję, iż powyższe informacje będą dla Państwo pomocne podczas oszczędnej jazdy samochodem.


---
Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

poniedziałek, 8 marca 2010

Import samochodów

Jeśli chodzi o samochody importowane w 2010 roku to niezmiennie liderem popularność, najchętniej sprowadzaną i pokupną marką pozostaje niemiecki Volkswagen.

Import samochodów używanych w 2010 roku


Autorem artykułu jest katia81




Mimo, iż Euro słabnie w stosunku do złotówki i teoretycznie import używanych samochodów do Polski powinien byc teraz bardziej opłacalny niż na przykład w ubiegłym roku, okazuje się, że jednak liczba przywożonych samochodów w roku 2010 spada.

Wynika to z faktu, iż na liczbę przywożonych do kraju samochodów używanych składa się nie tylko ich cena, ale również nasycenie rynku, które w chwili obecnej wydaje się być na ekstremalnie wysokim poziomie. Wystarczy spojrzeć na komisy samochodowe, w których nie ma gdzie postawić następnego samochodu do sprzedaży lub na jakiś internetowy portal z bazą ogłoszeń motoryzacyjnych na przykład motogratka samochody używane. Oferta samochodów używanych obecnie w Polsce idzie w dziesiątki tysięcy egzemplarzy. Klient może przebierać w ofertach i negocjować ceny. To istny raj dla kupujących, czego nie można powiedzieć o osobach trudniących się handlem samochodami używanymi.


W nieco bardziej komfortowej sytuacji byli przez ostatnie dwa miesiące dealerzy nowych samochodów, których obroty w salonach samochodowych rosła z uwagi na liczne promocje nowych samochodów z tak zwanej wyprzedaży rocznika. Dla przykładu w salonach Citroena te promocje sięgały nawet piętnastu tysięcy złotych upustu, co stanowiło niewątpliwie magnes na klientów i często niezłą alternatywę do zakupu samochodu używanego.


Jeśli chodzi o samochody importowane w 2010 roku to niezmiennie liderem popularność, najchętniej sprowadzaną i pokupną marką pozostaje niemiecki Volkswagen. Ogółem w styczniu bieżącego roku sprowadzono do Polski ponad czterdzieści tysięcy samochodów używanych. Najczęściej sprowadzane samochody liczą od czterech do dziewięciu lat. To jeszcze jeden dowód na to, że dealerzy nowych samochodów wygrali w styczniu z bardzo młodymi samochodami sprowadzanymi oferując tzw nówki po bardzo atrakcyjnych nieraz porównywalnych z rocznymi lub dwuletnimi modelami cenach. Luty może być podobny ponieważ trwają jeszcze wyprzedaże. Na korzyść samochodów sprowadzanych przemawia fakt, że początkiem roku nowe samochody rocznika 2010 nie są jeszcze w sprzedaży.


---

www.motogratka.mildi.net.pl


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

środa, 3 marca 2010

Cross Polo


Nowe Cross Polo
Gotowa do nowych przygód, kolejna generacja Cross Polo, debiutuje podczas Genewskiego Salonu Samochodowego. Po zaprezentowanej w 2009 roku podstawowej wersji Polo i rekordowo oszczędnym Polo BlueMotion oraz debiutującym również w Genewie GTI, czwarty model - Cross Polo - uzupełnia paletę tej serii. Ze świeżą stylistyką, przygotowaną specjalnie dla niego paletą kolorów i wyposażenia, z podwyższonym zawieszeniem o 15 milimetrów i doskonałą przydatnością na co dzień, ten pięciodrzwiowy samochód bez wątpienia jest jednym z najbardziej niekonwencjonalnych aut w swojej klasie.

Cross Polo będzie napędzane bardzo oszczędnymi silnikami o mocy od 51 kW/70 KM do 77 kW/105 KM. Do wyboru są trzy jednostki benzynowe i trzy TDI z Common Rail. Dwa z sześciu silników są dostępne z 7-stopniową skrzynią biegów DSG, montowaną między innymi także w nowym Polo GTI.

Nowe Cross Polo nawiązuje do tradycji odnoszących sukcesy poprzedników: Polo Fun i wywodzącego się od niego Cross Polo pierwszej generacji. Polo Fun miało być pierwotnie wyprodukowane tylko w 5.000 egzemplarzy, lecz wielkie zainteresowanie, jakie wzbudził ten model, przeszło wszelkie oczekiwania. Rezultatem było przejście od modelu specjalnego do seryjnego oraz stworzenie wersji Cross.

Sportowo – terenowy charakter pięciodrzwiowego Cross Polo odzwierciedlony został w wielu detalach, między innymi w dolnym, przednim spojlerze w kontrastowym, antracytowym kolorze z wbudowanymi reflektorami przeciwmgielnymi i dużym wlotem powietrza na środku. Ma on formę plastra miodu otoczonego delikatnym chromowanym pierścieniem. Od dołu zderzak zakończony jest plastikową, srebrną osłoną. Z klasycznego Polo przejęta została górna osłona chłodnicy z chromowaną listwą i logo, a także podwójne reflektory z seryjnymi światłami do jazdy w dzień.

Czarne nadkola i dopasowane do nich progi ciągną się aż do dolnej część drzwi. Taka ochrona z tworzywa sztucznego zabezpiecza przed uszkodzeniem nadwozia podczas pokonywania bezdroży oraz na miejskich parkingach. Do charakteru Cross Polo pasują także 17-calowe koła ze stopu metali lekkich (typ Budapest) z pięcioma ramionami i opony w rozmiarze 215/40.

Anodowany, srebrny reling dachowy należący do wyposażenia standardowego tego modelu jest nie tylko ozdobą - służy przede wszystkim do mocowania bagażników dachowych, na których można umieścić maksymalnie 75 kg. Podobnie jak u poprzednika, do relingu dachowego dopasowane są kolorystycznie srebrne lusterka zewnętrzne. Z tyłu terenowy charakter Cross Polo podkreślają zderzaki, których dolna część jest wykonana z czarnego, wytrzymałego tworzywa sztucznego, a część środkowa pokryta jest srebrnym lakierem.

Sześć kolorów lakierów akcentuje wyjątkowość Cross Polo: dwa z nich - Magma Orange i Terra Beige Metallic - oferowane są wyłącznie dla tego nowego Volkswagena. We wszystkich Cross Polo górna część zderzaków oraz klamki (w drzwiach i tylnej klapie) pokryte są lakierem w kolorze nadwozia, podczas gdy osłony słupków B i C oraz ramy okien – błyszczącym lakierem w czarnym kolorze.

Dwukolorowa tapicerka sportowych foteli, tylnej kanapy i drzwi tworzy świeży, przyjazny nastrój. W zależności od lakieru, do wyboru są cztery zestawy kolorów wnętrza. Zewnętrzne części siedzeń zawsze mają kolor antracytowy, natomiast części środkowe foteli i kanapy oraz środkowe elementy w drzwiach mogą mieć kolor Hot Orange, Orange, Latte Macchiato lub popielaty. W miejscach kontaktu z plecami i nogami tkanina ma zawsze czarną, siatkową strukturę, dzięki czemu jest bardziej wytrzymała. Na oparciach przednich foteli wyszyty jest napis Cross Polo.

Wszystkie zastosowane materiały są przyjemne w dotyku. Na przykład kierownica pokryta jest perforowaną skórą, a na jej ramionach umieszczono matowe, chromowane aplikacje. Szwy kierownicy a także pokrytego skórą uchwytu dźwigni hamulca ręcznego dopasowane są kolorystycznie do wnętrza. Deska rozdzielcza Cross Polo wykonana jest w technice slush i ma miękką strukturę powierzchni.

Wyposażenie seryjne Cross Polo jest bardzo bogate. Obejmuje m.in. sportowe fotele z regulacją wysokości, asymetrycznie dzieloną tylną kanapę, kieszenie w oparciach przednich foteli, szuflady pod fotelami, kierownicę obszyta skórą, podłokietnik ze schowkiem, nakładki na pedały oraz chromowane aplikacje na wielu przyciskach i elementach. Seryjne są także elektrycznie regulowane i ogrzewane lusterka zewnętrzne, elektrycznie sterowane szyby, oświetlane lusterka do makijażu w osłonach przeciwsłonecznych, komputer pokładowy wraz z kontrolą ciśnienia w oponach i centralny zamek z pilotem.

O wszechstronnych talentach nowego Cross Polo świadczą także możliwości wykorzystania jego przestrzeni. Tylną kanapę można dzielić w stosunku 60 : 40. Po jej całkowitym złożeniu przestrzeń bagażowa zwiększa się z 280 do 952 litrów. W połączeniu z podwójną podłogą w bagażniku, z możliwością ustawienia na dwóch wysokościach, powstaje płaska powierzchnia ładunkowa.

Sześć silników Cross Polo osiąga moc między 51 kW/70 KM a 77 kW/105 KM. Najmniejszym silnikiem benzynowym jest wersja 70 KM o pojemności 1,2 litra. Kolejnym jest silnik 1,4 o mocy 63 kW/85 KM. Najmocniejsza jednostka benzynowa – nowy silnik 1.2 TSI – ma aż 105 KM. Cross Polo z tą jednostką przyspiesza do 100 km/h w 9,9 sekundy i rozpędza się do 188 km/h, przy czym średnie zużycie to zaledwie 5,5 litra paliwa (128 g/km CO2). Wartości te osiągane są w połączeniu z seryjną przekładnią 6-biegową oraz opcjonalną automatyczną – 7-stopniową DSG. Cross Polo dostępny jest także z DSG w wersji 85 KM.

Silnik Diesla z bezpośrednim wtryskiem i Common Rail (TDI), wyposażony seryjnie w filtr cząsteczek stałych, należy do najcichszych silników wysokoprężnych. Do wyboru są trzy warianty mocy przy jednakowej pojemności skokowej 1,6 litra, mianowicie 55 kW/75 KM, 66 kW/90 KM i 77 kW/105 KM. Wszystkie trzy zużywają średnio tylko 4,3 litra oleju napędowego na 100 km i emitują zaledwie 113 gram dwutlenku węgla na kilometr. Wersja 90-konna może być opcjonalnie połączona z automatyczną przekładnią dwusprzęgłową. W tym przypadku średnie spalanie wynosi 4,7 l/100 km. Wszystkie silniki Cross Polo spełniają wymagania normy emisji spalin Euro5.

Sprzedaż nowego Cross Polo zaplanowana jest w Polsce na kwiecień.

ciężarowe polo

Volkswagen Polo z homologacją ciężarową
Oferta Volkswagena została wzbogacona o Polo z homologacją ciężarową. Samochód dostępny jest z sześcioma jednostkami napędowymi o mocy od 60 do 105 KM. Cena pakietu „Business” wynosi 1.800 zł brutto.

Volkswagen Polo z homologacją ciężarową dostępny jest w wersji trzy i pięciodrzwiowej jako Trendline, Comfortline i Highline. Klienci mogą wybierać także spośród trzech silników benzynowych: 1.2 o mocy 60 i 70 KM, 1.4 o mocy 80 KM oraz trzech jednostek wysokoprężnych TDI o pojemności 1.6 i mocy 75, 90 oraz 105 KM.
Samochody wyposażone w pakiet „Business” są czteroosobowe, pozbawione środkowego zagłówka na tylnej kanapie oraz górnej podłogi bagażnika. Po środku tylnej kanapy zamontowany jest na stałe podłokietnik.

W ramach wyposażenia dodatkowego Volkswagena Polo oferowane są atrakcyjne pakiety, na przykład Pakiet Drogowy, który w cenie 1490 zł (1090 zł dla wersji Highline) zawiera czujniki parkowania z tyłu, komputer pokładowy, czujniki kontroli ciśnienia w oponach oraz tempomat. Atrakcyjną propozycją jest także Pakiet Cool&Sound, który zawiera klimatyzację oraz radioodtwarzacz z czterema głośnikami w cenie 2.990 zł.

Volkswagen Polo, który został bardzo dobrze przyjęty przez klientów, zyskał również najwyższe noty przyznawane przez jurorów wielu konkursów i plebiscytów. Między innymi został wybrany Samochodem Roku 2010 przez jury, składające się z 59 dziennikarzy z 23 krajów Europy. Na liście nagród znajdują się między innymi „Zielona” i „Złota Kierownica” (tygodnik „Auto Świat”), „Najlepszy Samochód 2009 roku” (auto motor i sport) i „Autotrophy” (Autozeitung). Ponadto w nowych testach EuroNCAP Polo otrzymało maksymalną ocenę pięciu

interesujące blogi

  • Sufity podwieszane - Sufity podwieszane - aranżacje wyjątkowego wnętrza Autor: *Tasia Nina Góral* Ktoś kto ceni niepowtarzalność i wyjątkowość w wystroju swojego mieszkania c...
  • Neapol - Południowe Włochy Autor: *Ron Midway* Południowe Włochy to zupełnie inny świat w porwaniu z tymi z północy. Część osób, która zna popularne wśród polaków...
  • Powrót naszych "bohaterów" euro 2016 - To co zrobili z wami kibice na lotnisku to tak naprawdę pokazuje gdzie mają was i ten kraj - przegrywać też trzeba umieć, ale tu nie chodzi o przegraną bo ...
  • Darmowy antywirus - Jeżeli jeszcze nie masz programu antywirusowego to koniecznie zainstaluj jakąś ochronę swojego laptopa np. Avast. darmowa wersja tego programu jest dostępn...
  • ładowarki - Przenośne ładowarki do telefonów, do czego służą? Autor: *Andrzej Bastian* Jak się Tobie wydaje, co jest najsłabszą stroną obecnych telefonów komórkowych...
  • Used Cars - Taking the vehicle for a test drive is one of the most important things to be done when buying a used car. Chances are you would want to know whether or no...
  • Jak sprzedać samochód - Przygotuj się do odpowiedzi na pytania – czy auto posiada jakieś usterki, czy uległo wypadkowi, co wypadałoby w nim wymienić. Nie ma sensu zatajać niedocią...